
Een unieke huisstijl laten ontwikkelen
Wij werken met veel grote ondernemingen waar de huisstijl al vast ligt. Wij vertalen deze door naar efficiënte communicatie uitingen. Of het nou gaat om een website of een brochure. Wilt u een bijpassende huisstijl laten maken? Laat er dan een ontwikkelen door onze vormgevers. Een huisstijl is het vastleggen van uw bedrijf in content, kleur en vorm. Het zorgt voor herkenning en meer bekendheid van uw onderneming, zowel voor drukwerk als online.
Wat is een huisstijl?
Een huisstijl is het imago van een organisatie. Een huisstijl bestaat uit een vijftal elementen namelijk het woordmerk, beeldmerk, typografie, kleur en kenmerkende vormen. Het woordmerk is het logo van een onderneming. Onder het beeldmerk wordt ook wel embleem verstaan. Het gaat hierbij om een symbool dat verwijst naar specifieke kenmerken van de organisatie. Dit is meestal een onderdeel van het logo, zoals de M van MacDonalds. Met typografie wordt het lettertype bedoeld. Kleur is is ook een belangrijk element van herkenning. Het laatste element van een huisstijl bestaat uit kenmerkende vormen. Dat wil echter niet zeggen dat alle vijf elementen gebruikt moeten worden om de organisatie in beeld te brengen. Overeenkomende kleurpatronen op de website en het logo kan soms al voldoende zijn om een gevoel van herkenning op te roepen.
Waarvoor dient een huisstijl?
Door een huisstijl te laten ontwerpen die aansluit bij uw bedrijf wordt de naamsbekendheid van de organisatie versterkt. Ook wordt de identificatie met de organisatie vergroot door herkenningspunten. Het is ook een goede manier om uw bedrijf te onderscheiden ten opzichte van de concurrentie. De huisstijl is een belangrijk onderdeel van de identiteit en het imago. Het biedt onderscheidend vermogen. Het zorgt voor herkenning en geeft een stempel aan uw bedrijf.